Vakmanschap

Leerplicht en RMC voor ondersteuners

Heb je in je werk te maken met leerplicht en RMC, niet als leerplichtambtenaar of als RMC consulent, maar als ondersteunend professional of registratiemedewerker? Heb je regelmatig contact met scholen, ouders en zou jij graag meer willen weten over bijvoorbeeld vrijstellingen, verlofregelingen en de basis van de wetgeving. En daarnaast ook zaken willen uitwisselen met je collega vakgenoten? Dan is deze training Leerplicht en RMC voor ondersteuners iets voor jou.

Inhoud

In de training kom je meer te weten over de wettelijke basis voor leerplicht en RMC. Je krijgt een inleiding over deze begrippen aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Denk aan vroegtijdig schoolverlaten (VSV), jongeren in kwetsbare posities, de AVG. Na de lunch ga je in subgroepen aan de slag en wissel je zaken uit waar je in je werk mee te maken krijgt. Ook de bewaking van je rol komt aan de orde. Kortom een afwisselend programma, waarin je meer op de hoogte raakt van leerplicht en RMC én waarin je met vakgenoten zaken kunt uitwisselen.

09.00 – 12.00 uur Wettelijke basis

12.00 – 13.00 uur Pauze

13.00 – 14.30 uur Uitwisseling

Voor wie

Voor ondersteunende professionals leerplicht en RMC: o.a. administratie-, secretariaat- en registratiemedewerkers. Het minimum aantal deelnemers is 6, het maximum aantal 12.

Door wie

De training wordt gegeven door Carolien de Bruin (ochtend) en Ans Machielse/Selma Hulst (middag).

Praktische informatie

Data:

Deze training wordt gegeven op woensdag 6 oktober 2021.

Tijd: inloop 8.45 uur, start training 9.00 uur. Einde 14.30 uur

Locatie: Online, via zoom

Praktische informatie:

  • De kosten voor het volgen van deze training bedragen € 159,- per deelnemer.
  • Na inschrijving volgt een factuur (deze wordt verstuurd als training zeker doorgaat; de training gaat door bij minimaal 6 deelnemers) en een bevestiging waarin je alle praktische informatie ontvangt.
  • Bij annulering van je inschrijving binnen 2 weken voor aanvang van de training wordt geen restitutie van de trainingskosten verleend, wel kun je een vervanger sturen. De vervanger geeft zijn of haar naam en gegevens vooraf schriftelijk door aan Ingrado.
  • Persoonsgegevens worden door Ingrado uitsluitend gebruikt voor interne activiteiten. Ingrado beheert persoonsgegevens op de wijze die de wet (AVG) voorschrijft.
  • Bij onvoldoende inschrijvingen (minder dan 6 deelnemers) gaat deze training niet door.

Bij annuleren wegens corona wordt in overleg een oplossing gezocht.

Agenda

Deze module staat op dit moment niet op het programma voor de komende periode.

Algemene Voorwaarden


Klik hier voor Algemene Voorwaarden van Ingrado. In de algemene voorwaarden vind je bij hoofdstuk 4 de bepalingen over annuleren , vervanging, privacy en betalingen.