Vakmanschap

Training Aan de slag met de MAS

Ben jij in grote lijnen bekend met de Methodische Aanpak Schoolverzuim (MAS) en nog op zoek naar de manier waarop je er echt mee aan de slag kunt? Wil jij hier samen met collega leerplichtambtenaren en de ketenpartners over sparren en ervaringen uitwisselen? Kom dan naar de training 'Aan de slag met de MAS'.

Inhoud

In deze praktische training van 1,5 dag leer je meer over het ontstaan en de werking van de MAS. Na een introductie over de methodiek en de 10 stappen ga je het MAS spel spelen. Het spel leert je veel over rollen en verantwoordelijkheden van de ketenpartners rondom schoolverzuim. Ook ga je in deze eerste dag aan de slag met een casus.

Na ongeveer twee weken is een terugkomdagdeel ingepland om in een kleine groep je eigen uitgewerkte praktijkcasus te bespreken. In deze casus heb je de MAS toegepast op je eigen specifieke lokale situatie. Samen met andere deelnemers reflecteer je op de uitkomsten en mogelijke verbeterpunten. Het terugkomdagdeel kan in de ochtend of middag plaatsvinden, dus reserveer wel de hele dag in je agenda.

Na afloop van deze training heb je je de MAS eigen gemaakt en ben je in staat om de MAS toe te passen in je eigen specifieke situatie.

Voor wie

Voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij leerplicht: leerplichtambtenaren, beleidsmedewerkers, ketenpartners, coördinatoren en managers. Het minimum aantal deelnemers is 12 personen.

NB: deze training maakt geen onderdeel uit van de permanente her- en bijscholing die wordt aangeboden voor de BOA. Beide zijn afzonderlijk te volgen.

Door wie

De training Aan de slag met de MAS gegeven door Carolien de Bruin van InfanSius. Carolien heeft veel ervaring als docent en trainer voor leerplichtambtenaren en ketenpartners.

Praktische informatie

  • Deze training is geaccrediteerd voor het Landelijke Kwaliteitsregister Leerplicht en RMC (je kunt punten 9 punten behalen)
  • De kosten voor het volgen van deze training bedragen € 450,- per deelnemer. Dit is inclusief locatie, lesmateriaal, koffie, thee en een lunchbuffet. De prijs is exclusief BTW. 
  • Na inschrijving volgt een factuur (deze wordt verstuurd als de training zeker doorgaat; de training gaat door bij minimaal 12 deelnemers) en een bevestiging waarin je alle praktische informatie ontvangt.
  • Bij annulering van je inschrijving binnen 2 weken voor aanvang van de training wordt geen restitutie van de trainingskosten verleend, wel kun je een vervanger sturen. De vervanger geeft zijn of haar naam en gegevens vooraf schriftelijk door aan Ingrado.
  • Persoonsgegevens worden door Ingrado uitsluitend gebruikt voor interne activiteiten. Ingrado beheert persoonsgegevens op de wijze die de wet (AVG) voorschrijft.
  • Bij onvoldoende inschrijvingen (minder dan 12 deelnemers) gaat deze training niet door

Agenda

Deze module staat op dit moment niet op het programma voor de komende periode.

Algemene Voorwaarden


Klik hier voor Algemene Voorwaarden van Ingrado. In de algemene voorwaarden vind je bij hoofdstuk 4 de bepalingen over annuleren , vervanging, privacy en betalingen.